Ja, uppförsbacke var det verkligen när jag tog mig an utmaningen med backintervaller förra veckan. Måste ju komma igång med lite slitigare träning och inte bara glida på i behagligt prattempo hela tiden. Tio gånger i den närbelägna kyrkbacken blev det i alla fall. Och några kilometer både före och efter. Sen kom uppförsbacke i en annan form - en förkylning flyttade in i mig några dagar och all träning fick läggas på is. När febern lagt sig blev det en rejäl långpromenad i alla fall och eftersom det kändes bra har jag därefter fortsatt med lugna joggingrundor. En lite längre i Gustavsberg, Tjustviksrundan, där jag stiftade bekantskap med söta "morrmonster" som någon förskola ställt upp i en bergsskreva.

Enligt information på Facebook är dessa monster väldigt snälla, bara man inte skräpar ner i naturen. Jag skräpade inte ner ;-)

Snuvan är inte helt borta men i övrigt känns det OK nu i alla fall.

Har nyligen skaffat ett pulsband och tänkte lära mig hur det funkar med pulszoner och sånt, men på grund av förkylningen har jag ännu inte kunnat testa det särskilt mycket. Bara vilopulsen hann jag mäta innan hostan dök upp men snart är det dags för maxpulstest. Oh, vad jag längtar (NOT!).

I morse blev det i alla fall en sväng till gymet innan morgonbåten tog mig hem till ön igen, och i kväll blir det Möjagympa också. Gillar inte gympa nåt vidare, men springer till och från och då funkar det OK som "utökat löppass". Tror verkligen på det där med alternativ träning men måste lura mig själv att tycka det är roligt.

Hur jag ska tycka maxpulstest är roligt har jag verkligen ingen aning om. Alls. Tror jag är snuvig ett tag till, det verkar enklare...