123 dagar kvar till start säger rubriken på min blogg. Känns ganska lite. Men ändå är jag bra på gång. Kör väl inte slaviskt efter programmet, det brukar jag aldrig göra men känner ändå att det är lite mer kvalitet nu med gympapass varje vecka. Och fler kilometer sprungna varje vecka.

Veckan som gick bestod av flera resor och det blev ett par kortare vändor på löpband i stället för uterundor. Långpass blev det inte alls så det fick jag ta igen på måndagen. Men måndag är också gympadag. För att få ihop det blev det en alldeles egen variant på långpass som bestod av följande:

Transportjogg till Möjahallen med ryggsäck innehållande ombyte och banan. Ställde ryggan utanför och fortsatte sen passet med att springa cirka 30 minuter bortåt längs vägen. Hade mer koll på klockan än tempot. Vände när det var dags och var åter vid Möjahallen i lagom tid för att hinna äta banan, byta tröja och skor innan passet började. Möjagympan är en särskild sort, vi har ingen levande gympaledare, däremot en som vi projicerar på väggen. Ett antal olika DVD från bland annat Friskis och Svettis och iForm erbjuder denna variant som funkar fint hos oss, bara datorn är på rätt humör. Det var den denna dag och det blev 55 minuters träning av både mage och ben. Sen fick den trötta maradrömstanten dra på sig jackan och jogga hemåt igen, efter ungefär 2,5 timmars långpass totalt sett.

Jag tror det är bra träning även om det inte blev jättemånga kilometer den här gången (bara 11). Nu blir det vila och ett par mötesdagar i stan. Sen påt igen. Torsdag är också gympadag. Vi får se hur jag kombinerar ihop det med löppasset då. Men alla sätt är bra utom dom dåliga.