Skulle egentligen ha kört långa intervaller, men Runkeepern ville inte alls samarbeta. Springa 5 minuter på 7.0-tempo är inte enkelt när "aktuell hastighet" varierar mellan 6.20 och 9.10 de första två minuterna trots jämnt tempo. Avbröt och sprang i stället samma korta intervaller som för en vecka sedan. Samma väg, ungefär samma väder/temperatur. Blev ganska intressant med rejäl tempoökning totalt sett, men också att jag orkade gå i pauserna den här gången. Om den berodde på dagsformen eller på en faktiskt träningseffekt låter jag vara osagt men så här såg det ut:

3.30 snabbt: 5.56 resp 6.08 (inklusive 30 sek vila: 36.28 resp 18.15)

3.00 snabbt: 6.35 resp 5.51 (inklusive 30 sek vila: 48.09 resp 18.09)

2.30 snabbt: 6.13 resp 6.06 (inklusive 30 sek vila: 32.56 resp 28.20)

2.00 snabbt: 6.44 resp 6.20 (inklusive 30 sek vila: 52.15 resp 28.45)

1.30 snabbt: 6.43 resp 7.11 (inklusive 30 sek vila: 39.39 resp 16.09)

1.00 snabbt 6.08 resp 5.38

Runkeeper är som sagt ingen absolut tidtagare men nog är det intressanta skillnader som indikeras. Kan inte tro annat än att det går framåt :-)